Tapasztalataink a MOL Campus bútorozásáról - Officelife

„Alapos tervezés, pontos megvalósítás!” – A MOL Campus bútorozása

Bútorozás felsőfokon

Egy tér bútorozása mindig szép feladat: az üres terek átváltoznak, életre kelnek és várják, hogy az emberek birtokba vegyék őket. De mégis… hogyan lehetséges több ezer bútort ilyen óriási területen gondosan elhelyezni?

A MOL budapesti székházának építésében vagy berendezésében részt venni megtisztelő, ugyanakkor nem mindennapi feladat volt számunkra. A teljes projektről egy korábbi cikkünkben írtunk részletesen. A számok mindenesetre jól mutatják a feladat jelentős méreteit: közel 2000 munkaszéket, több, mint 500 bárszéket, mintegy 2000 főnyi dolgozói, tárgyaló- és oktató termi asztalt, köztük 700 fix vagy állítható magasságú munkaasztalt, 970 főre bench munkahelyet, 302 db System180 oktatótermi és tárgyalóasztalt és 745 különböző méretű szekrényt, valamint a munkaállomásokhoz asztalai paravánokat szállítottunk. A bútorok beszállításának és installálásának oroszlánrésze három intenzív hónapon át tartott. Most ennek az időszaknak az érdekességeiről számolunk be.

Az első ajánlatadást követően, csaknem 2 évvel később érkezett el az ünnepélyes pillanat, amikor az első Planmöbel asztalok megérkeztek a székházba. A kivitelezés előrehaladását folyamatosan követte a bútorozás. A belsőépítészeti munkálatok még javában folytak az épületben, miközben párhuzamosan zajlott az elkészült szintek bútorozása. A bútorokat a különböző gyártók az előre meghatározott ütemterv szerint szállították be, helyszíni szerelő csapatunk pedig folyamatosan telepítette azokat. Minden egyes bútor közúton érkezett Budapestre, ahol következett a kirakodás, rendeltetési helyre szállítás és szerelés, beállítás. Ha csak egy lakásba kell egy étkezőasztalt elhelyezni, akkor sem mindig triviális feladat ez, különösen, ha a lakás a 4. emeleten van, az asztal pedig a nagymama öröksége, és nem lehet lapra szerelni… Mennyivel izgalmasabb, ha akár a 26. emeletig kell többszáz munkahelyet elhelyezni?

„Megbízhatóság és szakrételem”

Minden héten 8 konténernyi bútort hoztunk és helyeztünk el az épületben. A kamionok heti beosztásban érkeztek a különböző bútortípusokkal. A sikeres szállításhoz jól át kellett gondolni a közlekedési útvonalakat és szobáról szobára pontosan haladni. Az építészeti és szakági kivitelezőkön túl számos beszállító dolgozott egyszerre az épületben, így nem volt mindig egyszerű osztozni a közlekedési útvonalakon és a lifteken.

A beszállítók menedzselésére a MOL külön koordinációs csapatot hozott létre, a Digital Service Group Kft. vezetésével; projekt csapatunk is velük egyeztette a szállítások és az installáció ütemezését, a felmerült nehézségeket pedig együtt oldottuk meg. Büszkén állíthatjuk, hogy a MOL és a Digital Service Group Kft. egyaránt elégedett volt a Neudoerfler által precízen megszervezett installációs folyamattal, sőt adminisztratív nyilvántartásunkról is elismerően nyilatkoztak.

Ebbe beletartozott a munkaterületen való pontos megjelenés, elérhetőség és a zökkenőmentes, folyamatos bútorozás. Értékelték azt is, hogy tudtunk önállóan intézni a dolgokat, kezelni a felmerült nehézségeket, és megoldási javaslatokat adni.

„A koordinációs team és a Neudeorfler kollégái között már az első héten kialakult az a fajta kapcsolat, ami egy ennyire komplex projekt megvalósításához szükséges. Elengedhetetlen volt az épület sajátosságai miatt a pontosság és a precizitás. A beérkező bútorok mennyisége miatt az átvételi és deponálási folyamatokban is sikeresen dolgozott együtt a két csapat, így a feladatok időben és az elvárt minőségben megvalósultak.”

Mihálka Róbert

MOL Campus Delivery Project Manager
Digital Service Group Kft.

Fenntarthatóság, precizitás és rugalmasság– együtt!!

A MOL számára a fenntarthatóság, mint alapszemlélet a kezdetektől fontos szempont volt új székházuk építése, megvalósítása során, a fenntarthatóság pedig a Neudoerfler működésének is fontos alappillére hosszú évtizedek óta.  Meglátásunk szerint a céges értékeinknek ilyen módon történő találkozása is hozzájárult ahhoz, hogy elnyertük az ügyfél bizalmát és a MOL Campus fő bútorbeszállítói lettünk. Hogy a legkézenfekvőbb példát említsük – amely más hazai ügyfelünk számára is nagy előny -, a gyárunk közelsége, így a bútorok beszállítási útvonala rövid, amely jelentősen csökkenti a bútorbeszerzés karbon lábnyomát.

A Neudoerfler évtizedek óta dolgozik azon, hogy működése a lehető legkisebb környezeti terheléssel járjon, a beszerzéstől az installálásig működésünk minden fázisát átszövi ez a törekvés, melyek közül ügyfeleink számára az egyik leglátványosabb, hogy bútorainkat összeszerelve, gyakorlatilag csomagolóanyag mentesen szállítjuk! A bútorok speciális bútorszállító kamionjainkban, újra használható takarókba bugyolálva érkeznek, amelyeket a szállítást követően visszaküldünk a gyárba és azokat a következő szállításnál újra felhasználjuk. Ugyanakkor a MOL Campusba szállított furnérozott szekrények esetén egyedi gyártású, újra felhasználható raklapokkal dolgoztunk a biztonságos szállítás érdekében. Mindezzel nemcsak időt takarítottunk meg, hanem elkerültük a fölösleges hulladékképződést is. A precíz csomagolás és szállítás, valamint a helyszíni szerelőcsapatunk érdeme pedig, hogy ezt a nagy mennyiségű bútort minimális sérüléssel sikerült leszállítani és installálni. A sérülésekből adódó javítások minimalizálása pedig ugyanúgy hozzátartozik fenntarthatósági törekvéseinkhez, mint a fent említett sok más szempont.

Hogyan állt össze a megbízhatóság?

Mindenekelőtt figyelem és folyamatos jelenlét kellett a háttérben és a helyszínen egyaránt! Először is az osztrák gyár jelentett biztos hátteret, ahol dedikált projektcsapat állt össze, akik az anyagbeszerzéseket és a gyártás terv szerinti ütemezését biztosították. Jelentős szerepe volt a szerelőcsapatoknak, akik tudtak rugalmasan dolgozni, lehetett rájuk számítani a szokásostól eltérő, nem tervezett események esetén is. De a siker kulcsa talán mégis az volt, hogy tapasztalt projektmenedzser kollégánk irányította a helyszíni munkálatokat, aki az ajánlatadástól kezdve a projektelőkészítésen át a projekt minden fázisában jelen volt, így tökéletesen tisztában volt mindenben apró műszaki, pénzügyi és logisztikai részlettel. Izgalmas év volt, ám a végeredményt látva a megrendelő és mi is elégedetten tekintünk vissza rá!